ترفندهای بسیار کاربردی برای تمیز کردن گاز استیل


امروزه اجاق گاز فردار جای خود را به اجاق گاز رومیزی داده است، این نوع اجاق گاز به دلیل حجم کم طرفداران زیادی دارد و در دو نوع شیشه ای و استیل در برندهای مختلف قابل مشاهده است که در این میان اجاق گاز استیل پرفروش ترین و پرفروش ترین اجاق گاز است. محبوب تر هستند.

مقاومت حرارتی بالا، ظاهر زیبا، نحوه تمیز کردن گاز و باقی گذاشتن اثری از دستمال مرطوب، گاز استیل را به گزینه ای مناسب تبدیل کرده است. درست است که تمیز کردن گاز استیل آسانتر است، اما این مشکل به شرایطی بستگی دارد که در صورت رعایت آنها تمیزترین گاز را داشته باشید و از آسیب دیدن این دستگاه گسترده جلوگیری کنید.

    گاز فولاد تمیز، گاز استیل تمیز، گاز فولاد تمیز

روش های موثر تمیز کردن گاز فولادی

روش های تمیز کردن گاز فولادی:

با ترکیب جوش شیرین، نمک و آب:

برای درست کردن یک مخلوط تمیزکننده، می‌توانید 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری آب را با هم ترکیب کنید. پس از آن باید خمیر را به قسمت های لکه دار گاز بزنید و کمی صبر کنید تا لکه ها از بین بروند، سپس سطح گاز را با یک پارچه خشک خشک کنید یا با دستمال مرطوب آن را پاک کنید.

با ترکیب سرکه سفید و آب:

برای یک محلول پاک کننده طبیعی، می توانید نصف فنجان سرکه سفید و نصف فنجان آب را در یک بطری مخلوط کنید، سپس محلول را روی محل آلوده گاز اسپری کنید و محلول را به مدت 15 تا 30 دقیقه بگذارید. ، محل را با یک پارچه خشک پاک کرده و تمیز کنید.

با ترکیب آب لیمو، سرکه سفید و جوش شیرین:

این محلول به جوش شیرین نیز نیاز دارد، ابتدا باید یک فنجان سرکه سفید را با نصف فنجان آبلیمو مخلوط کنید و در بطری بریزید و کنار بگذارید. جوش شیرین را روی لکه ایجاد شده توسط گاز پخش کنید و محلولی را که درست کرده اید روی جوش شیرین ریخته شده اسپری کنید. اجازه دهید جوش شیرین به مدت 15 تا 30 دقیقه در محلول خیس بخورد، سپس محل را با یک پارچه خشک پاک کنید و در نهایت کل سطح گاز را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید تا براق شود.

    تصفیه گاز فولاد، بهترین روش های تصفیه و برقی سازی گاز فولادی

فرآیند تمیز کردن گاز فولادی؛ از محلول پاک کننده طبیعی استفاده کنید

با ترکیب سرکه سفید و پوست مرکبات:

در این روش از میوه های مخلوط استفاده می شود که می تواند از هر نوعی باشد.ابتدا یک لیوان سرکه سفید را با کمی پوست مرکبات مخلوط کرده و در شیشه ای ریخته و به مدت دو هفته بگذارید تا به اثر پاک کنندگی مطلوب برسید.پس از اتمام مدت زمان مورد نظر باز کنید زمان، پوست مرکبات را دور بیندازید، سرکه سفید را با مقدار مساوی آب مخلوط کنید و در بطری بریزید، سپس از محلول برای تمیز کردن فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

استفاده از ترکیب آب گازدار و نمک:

برای تهیه این محلول پاک کننده گاز می توانید دو قاشق غذاخوری نمک را با مقدار لازم آب گازدار مخلوط کرده و داخل بطری بریزید و خوب هم بزنید. پس از آن مخلوط مورد نظر را روی لکه های سرسخت بریزید و چند ثانیه صبر کنید تا محلول خاصیت پاک کنندگی خود را به جا بگذارد. سپس آن را با دستمال پاک کنید و تمام قسمت های گاز را با یک پارچه نرم تمیز دیگر پاک کنید تا براق شود.

استفاده از ترکیبی از صابون ظرفشویی و جوش شیرین:

این مخلوط را از مقادیر مساوی صابون ظرفشویی و جوش شیرین درست کنید، در یک کاسه کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید تا مخلوطی کف آلود به دست آید. مقداری از مخلوط را با اسکاچ نرم بریزید و روی قسمت های کثیف بمالید، اجازه دهید مخلوط برای چند ثانیه بماند، سپس آن را بشویید تا سطح گاز کاملا تمیز شود. این ترکیب همچنین برای تمیز کردن شعله پخش کن و میله های اجاق گاز مفید است.

    تمیز کردن فولاد ضد زنگ، روش تمیز کردن فولاد ضد زنگ، تمیز کردن فولاد ضد زنگ با جوش شیرین

فرآیند تمیز کردن گاز فولادی؛ از جوش شیرین و مایع استفاده کنید

استفاده از ترکیب آب و مواد شوینده:

ابتدا دو یا سه فنجان آب گرم را در ظرفی بریزید و چند قطره صابون ظرفشویی به آن اضافه کنید. تهیه این محلول به نسبت خاصی نیاز ندارد و می توانید به میزان لازم این ترکیب را درست کنید. یک اسکاچ تمیز را در آن فرو کنید و آن را در امتداد برآمدگی های روی سطح گاز حرکت دهید، رج های گاز نوارهای روی سطح هستند، اگر دقت کنید به خوبی آنها را می بینید از بالا به پایین، چپ به راست یا مورب هستند.

استفاده از لیمو با جوش شیرین:

یکی از مواد طبیعی که با خاصیت تصفیه کنندگی ذاتی خود می تواند گزینه مناسبی برای تصفیه گاز بدون آسیب رساندن به گاز به حساب آید. این لیمو است ابتدا باید لیمو را به دو قسمت تقسیم کنید و به آرامی روی سطح گاز بمالید. اگر مواد و ذرات به گاز شما بچسبند، لیمو به تنهایی نمی تواند آنها را تمیز کند، بنابراین به ماده دیگری مانند جوش شیرین نیاز دارید. خاصیت ضد باکتریایی جوش شیرین می تواند ذرات گیر کرده را از بین ببرد. برای این کار می توانید لیمو را در جوش شیرین بریزید و سطح آن را با آن بمالید. پس از آن، آن را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا اثری از این ترکیب باقی نماند.

    تمیز کردن گاز استیل، فرآیند تمیز کردن گاز استیل، ترفندهای تمیز کردن گاز استیل

فرآیند تمیز کردن گاز فولادی؛ از جوش شیرین و لیمو استفاده کنید

استفاده از رب گوجه فرنگی:

اگر لکه هایی مانند شیر روی فولاد ضد زنگ شما وجود دارد، می توانید رب گوجه فرنگی را امتحان کنید. ابتدا خمیر را به محل مورد نظر بمالید و بگذارید صبح اثر کند سپس با یک پارچه نرم یا نوار چسب پاک کنید. برای سطوح ناهموار می توانید از سمت ناهموار اسکاچ استفاده کنید، اما برای سطوح براق از یک پارچه نرم استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن اجاق گاز استیل در قسمت چدنی و مشعل ها:

همچنین می توانید قطعات چدنی گاز را با محلول لوله بازکن تمیز کنید، این کار باید با رعایت نکات ایمنی و در فضای باز انجام شود. برای تمیز کردن چدن گازی بدون این مواد می توان از روش های زیر استفاده کرد:

– با پودر صابون و اسکاچ

– آب داغ و مقداری سرکه اضافه کنید

    تصفیه گاز فولادی روش تصفیه گاز فولادی نحوه تصفیه گاز فولادی

فرآیند تمیز کردن گاز فولادی؛ چدن تمیز

دیدگاهتان را بنویسید