اسرار زیبایی؛ برای خلاص شدن از شر آکنه استرس چه باید کرد؟



به گزارش اقتصاد آنلاین؛ به تسکین آکنه استرس یکی از مشکلات پوستی که می تواند همه افراد را درگیر کند، ایجاد جوش در نقاط مختلف بدن بر اثر عوامل مختلف است. ظاهر این عارضه پوستی برای اکثر افراد دردناک و آزاردهنده است و حتی ممکن است زندگی و روابط اجتماعی آنها را پیچیده کند، بنابراین لازم است در زمان بروز آن در اسرع وقت درمان شود.

در همین راستا در این مقاله سعی داریم به دلایل و راه های اطلاع شما بپردازیم تسکین آکنه استرس بیایید پرداخت کنیم

یکی از اصلی ترین عواملی که در تضعیف سیستم دفاعی و دفاعی بدن نقش دارد استرس است که در این شرایط بر روی قسمت های مختلف بدن مانند پوست تاثیر منفی می گذارد و عوارضی مانند آکنه را ایجاد می کند. به این ترتیب از راه حل ها و گزینه های درمان و راه حل بهره مند می شوید راش استرس شما می توانید از شر این مشکل پوستی ناراحت کننده خلاص شوید.


جوش در واقع نوعی مشکل پوستی است که به صورت برجستگی در سطح پوست ظاهر می شود و در گروه های سنی مختلف و در اکثر افراد دیده می شود. این مشکل پوستی ناشی از تولید بیش از حد روغنی به نام سبوم است که از غدد چربی زیر پوست می آید. هنگامی که درگیر استرس و اضطراب هستید، می تواند اثرات منفی و ناراحت کننده ای بر پوست، مو و سایر قسمت های بدن شما داشته باشد. این می تواند باعث شود بدن شما به ترشح و تحریک هیستامین پاسخ دهد و در نهایت باعث ایجاد جوش و کهیر در سطح بدن شود.

در مورد از بین بردن آکنه استرس، بهتر است بدانید که رابطه استرس و آکنه یک رابطه مستقیم است که توسط عوامل مختلف ژنتیکی و محیطی تقویت می شود. برای کاهش آکنه ناشی از استرس، پوست باید سطح رطوبت خود را حفظ کند. یک مرطوب کننده همیشه از تولید بیش از حد سبوم پوست جلوگیری می کند، به خصوص در پوست های خشک. استفاده از اسکراب طبیعی برای پاکسازی منافذ پوست از انواع آلودگی ها و باکتری ها در درمان و کاهش التهاب جوش های پوستی بسیار موثر است.

همانطور که می دانید احساسات و حالات درونی به طور مستقیم بر ظاهر و زیبایی تاثیر می گذارد. تمام اتفاقاتی که از نظر احساسی بر آرامش فرد تأثیر می گذارد، نشانه های خود را بر روی پوست فرد نشان می دهد. در واقع پوست بازتاب خوبی از استرس درونی فرد است.

علل اصلی جوش های ناشی از اضطراب

آکنه یا تسکین استرس و اضطراب آکنه روی پوست قرمز یا قهوه ای است که در ابتدا ممکن است با حساسیت فصلی یا آلرژی اشتباه گرفته شود. استرس و اضطراب نوعی حالت روانی است که اثرات منفی خود را بر روی پوست نشان می دهد و از این رو می توان گفت ارتباط استرس و آکنه واضح است و زمانی که با استرس دست و پنجه نرم می کنید احتمال بروز آکنه بسیار زیاد است.

اضطراب و استرس باعث افزایش سطح آدرنالین خون می شود، سپس سطح کورتیزول نیز بالا می رود و تعادل هورمونی پوست را به هم می زند. نوسانات هورمونی باعث تجمع سموم و باکتری ها در منافذ پوست می شود و غدد پوست در مقایسه با روغن طبیعی پوست چربی بیشتری تولید می کنند و در نهایت آکنه ایجاد می شود.

راه های درمان و مدیریت این مشکل پوستی

برای خلاص شدن از شر آکنه استرس، باید بدانید که آکنه های ناشی از استرس می توانند در هر زمانی روی پوست ظاهر شوند و روند بهبودی طولانی مدت داشته باشند. اگر با کوچکترین مشکلی می ترسید و علائم آکنه روی پوست ظاهر می شود، بهتر است به نکات و روش های درمانی رفع آکنه استرس که در ادامه توضیح داده ایم توجه کنید.

راه های خلاص شدن از شر آکنه ناشی از استرس

نکته مهم برای رهایی از آکنه استرس این است که اولین و مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک متخصص مشورت کنید و علت آکنه را بیابید.

یکی از مناسب ترین راه ها برای مدیریت و کنترل استرس و رهایی از جوش های استرس، انجام فعالیت های ورزشی است زیرا با این عمل به راحتی می توانید اضطراب خود را کنترل کنید و از ایجاد جوش های استرس بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

نباید تاثیر رژیم غذایی و رژیم غذایی بر روی جوش ها را نادیده بگیرید زیرا یک برنامه غذایی مناسب که حاوی مواد معدنی لازم و مناسب برای بدن باشد می تواند به راحتی از شدت جوش هایی مانند استرس جلوگیری کند.

اگر به پزشک متخصص مراجعه کردید و با او مشورت کردید، اگر متوجه شد که استفاده از آنتی هیستامین ها برای کاهش التهاب و خارش ناشی از ایجاد آکنه روی صورتتان مفید و موثر است، این دارو را تهیه و استفاده کنید. از جوش ها

در صورت ایجاد جوش های استرس بر روی پوست می توانید از کرم های لایه بردار برای حذف سلول های مرده پوست و افزایش جریان خون استفاده کنید و در نهایت پوستی درخشان و بدون جوش داشته باشید.

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس است. بهتر است این راه حل را امتحان کنید تا در هنگام استرس از اضطراب خود بکاهید تا جوش های استرس ایجاد نکنید.

راه دیگر برای از بین بردن جوش های استرس استفاده از مرطوب کننده است. این کار از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و جوش ها خیلی سریع خوب می شوند.

توصیه می شود زمانی که استرس دارید چند لحظه چشمان خود را ببندید و سعی کنید ذهن خود را از افکار منفی و مخرب پاک کنید. سپس نفس عمیق بکشید و به آرامی بازدم کنید. انجام این روش حداقل 10 بار اضطراب شما را کنترل می کند و از درگیر شدن با این مشکل پوستی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید