Android TV 13 با ویژگی های جدید HDMI و دسترسی منتشر شد


پس از ماه‌ها انتظار و انتشار پیش‌نمایش‌های مختلف، سرانجام گوگل اندروید تی‌وی ۱۳ را منتشر کرد. این به روز رسانی هنوز برای بسیاری از دستگاه ها در دسترس نیست. در زیر به بررسی ویژگی های جدید خواهیم پرداخت.

اندروید تی وی 13 یک آپدیت نسبتا کوچک از نظر تغییراتی است که برای کاربر قابل لمس است. اما گوگل به برخی از مهم ترین تغییرات این آپدیت اشاره کرده است. یکی از آنها ارائه عملکرد است رزولوشن پیش‌فرض و نرخ تازه‌سازی منابع HDMI را تغییر دهید است. این عملکرد می تواند شرایط پخش برخی از محتوای ویدیویی را بهبود بخشد.

علاوه بر این، اکنون می‌توان تغییر حالت HDMI را با MediaSession به اشتراک گذاشت و به دستگاه‌های HDMI اجازه می‌دهد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند یا در صورت تغییر حالت HDMI، پخش محتوا را متوقف کنند. AudioManager API اکنون می تواند محتوا را نیز پیش پخش کند فرمت صدا را تعیین کنید مناسب استفاده شود.

ویژگی های جدید دسترسی در Android TV 13

Android TV 13 اکنون طرح‌بندی‌های جدیدی را برای آن ارائه می‌کند صفحه کلید پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان بازی همچنین می توانند از محل کلیدهای صفحه کلید فیزیکی در بازی های خود استفاده کنند.

این نسخه همچنین ویژگی هایی را برای بهبود ویژگی های دسترسی تلویزیون ها به ارمغان می آورد. API جدید Language Descriptions به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که به تنظیمات برگزیده کاربر در زمینه توضیحات زبان دسترسی داشته باشند و توضیحات زبان خود را همانطور که افراد نیاز دارند ارائه دهند.

Android TV 13 اکنون فقط برای ADT-3 و شبیه ساز Android TV در اندروید استودیو موجود است. در حال حاضر نمی دانیم این به روز رسانی چه زمانی برای دستگاه های دیگر در دسترس خواهد بود. اما با توجه به اینکه کروم کست گوگل به تازگی آپدیت اندروید 12 را دریافت کرده است، ممکن است باید کمی بیشتر منتظر بمانیم تا عرضه عمومی اندروید 13 آغاز شود.

اندروید پرکاربردترین سیستم عامل جهان است که بیش از 2.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و در دستگاه های مختلف از گوشی گرفته تا ماشین و تلویزیون استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید