توسعه حقوق محور مستلزم تلاش برای کاهش شکاف بین مردم است



رئیس انجمن ایران‌شناسی سازمان ملل متحد با اعلام اینکه جهان به سمت اجرای سیاست‌های راست‌گرایانه حرکت می‌کند، گفت: علم راست‌گرایانه، صلح راست‌گرایانه و توسعه راست‌گرایانه نیازمند تلاش برای کاهش شکاف است. مردم.

به گزارش ایسنا، نسرین مصفا امروز در مراسم افتتاحیه اولین روز از هفته پیشرفت علم و گرامیداشت روز جهانی علم برای صلح و توسعه با اشاره به دو هدف اساسی منشور ملل متحد یعنی صلح و توسعه علمی، صلح، آرمان انسانیت و مهمترین مبنای زندگی در کنار عزت و پیشرفت، ریسمان مشترک تلاش انسان است.

وی ادامه داد: هر دو مفهوم برای تحقق نیاز به درک واقعیات دارند و با موضوعات دیگری مانند عدالت، توسعه پایدار، مشارکت و حقوق بشر آمیخته می شوند.

رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل خاطرنشان کرد: علم ابزار منطقی قابل قبول و مسئولیت پذیری برای مقابله با مشکلات و همچنین خدمتگزار هم برای اهداف صلح و توسعه و هم برای حل منازعات برای دستیابی به آنها است.

مصفا تاکید کرد: علم واقعی ترین وجه زندگی بشر است و بدین ترتیب تصورات علمی امروز گذشته به واقعیت تبدیل شده و زندگی بهتری را برای بشر به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به نابرابری‌های علمی افزود: جهان به سمت اجرای سیاست‌های راست پیش می‌رود و علم راست‌گرا، صلح راست‌گرا و توسعه راست‌گرا نیازمند تلاش برای کاهش شکاف بین مردم است.

وی در این زمینه بر توجه به حقوق مداری تاکید کرد و گفت: البته هنوز رویکرد واحدی به حقوق محوری وجود ندارد.

مصفا خاطرنشان کرد: آمارهای بین المللی نشان می دهد که هنوز بخش زیادی از مردم از ابتدایی ترین امکانات محروم هستند و برنامه های بین المللی هنوز تغییری در زندگی آنها ایجاد نکرده است.

مصفا گفت: توسعه قانون مدار باید مبنای تفکر در حوزه ترویج علم قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید