نتانیاهو می خواهد مهلت تشکیل دولت جدید را تمدید کند



رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که پس از بروز مشکلاتی در مذاکرات ائتلافی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد از رئیس این رژیم بخواهد که ماموریت خود را برای تشکیل دولت جدید تمدید کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری i24، ارزیابی حزب لیکود حاکی از آن است که تا مهلت 12 روزه تشکیل دولت جدید نمی تواند این کار را انجام دهد و به احتمال زیاد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقت صهیونیست ها از اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور این کشور خواسته است. این رژیم برای تمدید مأموریت خود برای تشکیل دولت جدید.

این پرتال خبری گفت که این خواسته هرتزوگ برای مشکلات در مذاکرات ائتلاف برای تشکیل دولت جدید است.

وب سایت i24 همچنین اعلام کرد که نتانیاهو خواهان انتصاب رئیس دائم کنست است و نامزدهای در دستور کار یوآو کیش، اوفیر آکونیس و امیر اوهانا هستند. نتانیاهو قرار بود اواخر این هفته یا یکشنبه با آنها دیدار کند تا دوشنبه آینده نامزد خود را معرفی کند.

در 13 نوامبر پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در سرزمین های اشغالی، دوک به نتانیاهو دستور داد تا دولت جدید تشکیل دهد.

از لحظه تعیین نتانیاهو برای تشکیل کابینه، 28 روز فرصت دارد و در صورت عدم تشکیل کابینه در این مدت، طبق قوانین رژیم صهیونیستی، این مدت دو هفته دیگر تمدید می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید