ایزدخواه: جنبش دانشجویی همواره تحت تاثیر جریان های خارج از دانشگاه بوده است



نماینده مردم تهران در شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه جریان دانش آموزان در این سال ها بارها مورد فریب، آسیب، بازی و حاشیه سازی از بیرون قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، روح الله ایزدخواه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی به همراه علی خزریان نماینده تهران که امشب به همت بسیج دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: جنبش دانشجویی در کشور ما سال ها فعال بود و ایشان بیدار بودند اما بیدار بودند. این بدان معنا نیست که او مجروح نشده است. بسیاری از جنبش های نوآورانه، ابتدا انقلاب اساساً با مؤثرترین جنبش های دانشجویی شکل گرفت. مثل جهاد سازندگی. سپس جهاد دانشگاهی اساساً در خود دانشگاه شکل گرفت. حتی امروزه نیز دانشجویان بیشتر از اساتید در پایگاه دانش حضور فعال دارند. یکی از بزرگترین آسیب های جنبش دانشجویی این بود که از بیرون حواسش پرت شده بود و گروه هایی از بیرون می خواستند بر جنبش های دانشجویی سوار شوند و مشکل واقعی جنبش دانشجویی را به مشکلات کاذب و بی اساس تبدیل کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در سال 1380 بحث عدالت خواهی و مبارزه با فقر و تبعیض در جامعه دانشجویی جدی گرفته شد. من یک دانش آموز بزرگتر بودم. ناگهان اتفاقی افتاد و مردی درباره ائمه علیهم السلام صحبت کرد و مردی حکم اعدام صادر کرد. همه تشکل های دانشجویی بر سر اختلافی که توسط یک آقا مطرح شد با هم نزاع کردند و یک قاضی حکم اعدام را صادر کرد. در حالی که کشور در آن زمان مسائل مهمتری داشت. زمان تلف شد جنبش دانشجویی همواره از بیرون فریب خورده، آسیب دیده، بازی کرده و به حاشیه کشیده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: رمز پیشرفت کشور در دست جنبش های دانشجویی و جوانان است. کاریکاتوری که در ذهن ما دارند که با کلید کشور جلو می روند اشتباه است. ما باید برای این پیشرفت تلاش کنیم. ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف و تبدیل نهاد علم به نهاد علم مسئله. مشکل مخلوط قبلی است؟ آیا این ایده آل برای مبارزه است؟ این ایده‌آل تبدیل شدن به یک شعار دانشجویی را از کدام فرهنگ لغت دریافت کردید؟ همچنین در دانشگاه های خارجی پوشش محدودی دارد. دانشگاه محل علم و پژوهش است. آیا این همان آزادی است که ما به دنبالش بودیم؟ این کشور همچنان از مواد اولیه وارداتی استفاده می کند. دانشجو باید بلند شود و مسئولان را متقاعد کند که چاه نفت را ببندند.

وی در ادامه تاکید کرد که دانشگاه باید ناظر پیشرفت باشد. ما باید سیاست و رای گیری احساسی را کنار بگذاریم. مردم باید به برنامه واقعی رای بدهند. اینها نیاز به شفاف سازی دارند. این شفاف سازی به عهده دانشجویان می باشد. میل به عدالت از ته دانشگاه می آمد. اعتراض و انتقاد را قطعا باید گفت، اما اینکه عده ای انگیزه و عدالت طلبی دانشجویان را به پوچ ترین و پست ترین مطالبات تبدیل کنند، اشک است. خواهر عزیزی که در محیط دانشگاه موهایش را از سرش می اندازد، آیا فضایی برای علم آموزی باقی می گذارد؟

عاقبت دنبال می شود

دیدگاهتان را بنویسید