سیاست گذاری و حمایت از پیشرفت شغلی هیات علمی زن دانشگاه آزاد


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه «شورای راهبری استانی در امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی» را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد. استان ها و یگان ویژه دانشگاه آزاد اسلامی.

طهرانچی در این بخشنامه تاکید کرده است: یکی از رویکردهای تحول آفرین در سند تحول و تعالی دانشگاه، چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی و آموزشی به بنیان ارزشی، درون زا، پویا، مؤثر وحدت ملی، انسجام فرهنگی و اجتماعی است. و با تکیه بر نقش شخصیت‌های تأثیرگذار از جمله معلمان، اساتید، مدیریت، خانواده، محیط‌های دوستانه و جامعه» و راهبرد تقویت ارتباط و تعامل مؤثر با خانواده‌های دانشگاهیان در اقدامات کلان و راهبرد تأمین اجتماعی و اجتماعی خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان از طریق ارتقای سلامت روان و بخشی از بسته کاری ارتقای آموزش اخلاقی، فرهنگی و هویتی بر لزوم برنامه‌ریزی برای جایگاه زن و خانواده و به‌ویژه او تاکید دارد. توجه بیشتری را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس و با عنایت به ضرورت تقویت ساختار امور زنان و خانواده دانشگاه و ایجاد همسویی و اتفاق نظر در امور، بخشنامه شورای راهبری امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد. .

در آیین نامه پیوست بخشنامه «شورای راهبری استانی امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی» که به واحدهای دانشگاهی ارائه شده است، به تفصیل آمده است: دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه در نظر دارد سند تحقق تحول را دستور دهد. و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و شورای راهبری استانی بانوان خانواده تاسیس شد.

طبق بندهای این آیین نامه؛ نظارت بر ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌ریزی برای ایجاد شبکه‌ای موثر از دانشگاه آزاد اسلامی زنان و تامین منابع آزاد اسلامی از اهداف و وظایف شورای راهبری استانی امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی است. توانمندسازی و فرصت های صلاحیت زنان دانشگاه، توسعه سیاست هایی برای حمایت از پیشرفت شغلی اعضای هیأت علمی زن متعهد و شایسته، مراکز نوآوری را برای زنان ایجاد می کند.

این آیین نامه حاوی موارد دیگری از جمله عضویت، تشکیل جلسات، وظایف امور زنان و خانواده و … است.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید