موانع پرداخت وام ازدواج و فرزند برداشته می شود


ماده واحده – ماده ای به شرح زیر به عنوان ماده (71) به قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 24/7/1300 الحاق می شود:

ماده 71 مکرر – برای رفع موانع اخذ تسهیلات یا امتیازات موضوع این قانون:

الف- در اجرای مواد این قانون مربوط به استفاده از امتیازات و تسهیلات به منظور ترویج ولادت، ازدواج و ودیعه اجاره در صورتی که طبق قوانین خاصی پرداخت این تسهیلات یا ارائه امتیاز باشد. معوق که واجد شرایط خاصی باشند یا مشمول ممنوعیت باشند، به همین دلیل بانک ها و مؤسسات اعتباری موظفند تنها با رعایت این قانون نسبت به اعطای تسهیلات و امتیازات مذکور اقدام کنند.

ب- در صورتی که متقاضیان موضوع این قانون بدهی ثابت مالیاتی یا بدهی بلندمدت به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی یا چک نقدی داشته باشند، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظفند به درخواست متقاضی، معافیت‌های مشمول را ارائه کنند. به موجب این قانون پس از تسویه حداقل پنجاه درصد (50%) نسبت به تسویه بدهی ها و تعهدات مذکور در محل این تسهیلات. دستورالعمل اجرایی این بند سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ارسال می شود.

ج- بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند پرداخت تسهیلات موضوع این قانون را نسبت به سایر تعهدات قانونی و نسبت به نیاز به وثیقه و ضمانت نامه با اولویت اعتبار حساب یارانه اشخاص یا اشخاص حقیقی و حقوقی در اولویت قرار دهند. سایر دارایی های مالی افراد از جمله سهام پذیرفته شده بازار سرمایه تنها با یک سفته کار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید