ایران تمام حقوق خود را می خواهد



یک نویسنده و روزنامه نگار تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بنا به ساختار و ماهیت خود دارای وظایف مشخص و مشخصی است که بدون توجه به فشار قدرت های بزرگ باید آنها را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، خورشید مجیدی فر در یادداشتی با عنوان «ایران تمام حقوق خود را می خواهد» نوشت: زمان زیادی تا پایان مهلت مذاکره برای پیوستن به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و جبران انفعال طرفین باقی مانده است. انفعال علیه جمهوری اسلامی ایران.» دیگر چیزی باقی نمانده است. تصمیم گیرندگان در تهران به صراحت گفته اند که به دنبال مذاکرات نتیجه محور هستند و مذاکره برای مذاکره را تحمل نخواهند کرد. بدهی و انفعال در پایان است و شاید از این نقطه عبور کرده باشد، اما منطق صریح و صریح جمهوری اسلامی ایران در کنار صبر استراتژیک، فرصتی دیگر برای سایر طرف ها برای ترمیم تخلفات و بی ثباتی تعهدات خود فراهم می کند. .

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بارها اعلام کرده است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دیگر اولین و تنها گزینه تهران نخواهد بود و یا برنامه ریزی می کنند که غرب و متحدانش از این فرصت یکباره که غنیمت است و غنیمت است استفاده کنند. کیمیاگری .

اما به نظر می‌رسد نجابت ملت ایران، غرب و امثال آن را بر آن داشته است تا قبل از شروع مذاکرات، یک بازی دیگر را پیش ببرند، مگر اینکه بخواهند واقعیت را بر روی میز مذاکره یا با جاسوسی رسانه‌ای وارونه جلوه دهند و بر آن مسلط و قالب‌بندی کنند. داستان و حقیقت را به مسلخ بیاور. یک بازی جدید با ابعاد و اجزای زیر:

– این بدان معناست که برخی از طرف های غربی به ویژه وزیر امور خارجه فرانسه استدلال می کنند که در صورت امتناع ایران از دادن امتیاز، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از بین می رود و مذاکرات بی نتیجه می ماند. تکرار این ادعا به طرق مختلف این ذهنیت را ایجاد می کند که به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران اکنون مقصر است و اکنون در امتیاز دادن و کوتاهی باید زمینه ساز توافق و تضمین جهانی شود. صلح! نکته اما این است که به نظر می رسد آقایان بیش از حد به خاطرات کوتاه تکیه کرده اند! فراموش نکنیم که آمریکا با خروج از برجام عملاً عزادار توافق شد و با انفعال و تماشای همین کشورهای اروپایی حقوق متقلبانه مردم ایران در برجام را افشا کردند. امروز و امروز این حزب بدهکار و غیر فعال است که باید به همه تعهدات خود عمل کند و برای جبران بخشی از خسارات قابل برگشت به ملت ایران اقدام کند. (پیگیری جان و سلامت مردم در اغتشاشات و اپیدمی های کرونا و موارد دیگر که غیر قابل برگشت است و از حافظه ملت ایران پاک نمی شود). جمهوری اسلامی ایران دقیقاً چه چیزی باید بدهد تا به توافق برسد؟ ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است و امروز تنها در برابر بازنگری و اقدام علیه اقدام طرف مقابل عمل خواهد کرد. نکته دیگر اینکه طرف غربی تاکید نکرده است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک توافق است، فقط یک توافق بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران است و نه بیشتر و نه کمتر از آن و هیچ نسخه دومی با شکست مواجه نخواهد شد. تفسیر داشته باشد این بیانیه منطق روشن و قانع کننده جمهوری اسلامی ایران است و بارها اعلام شده است.

– وجود همه گزینه ها روی میز بعد دیگری است که با نزدیک شدن به فصل مذاکره توسط سخنرانان مختلف تکرار خواهد شد. یکی از اغراق آمیزترین و گستردگی ترین اظهارات، استفاده از این کلمه گزینه روی میز خطاب به ملت ایران است. ملتی «صلح دوست، اما جنگ طلب» که طی سالیان متمادی ماهیت صلح طلبی خود را ثابت کرده و اراده و دانش خود را از جنگ به اثبات رسانده است. جنگ اقتصادی رو به پایان است و با مقاومت مردم ایران بی‌اثر است و پنجره‌هایی که در افق ۲۵ ساله همکاری جمهوری اسلامی ایران و چین و عضویت در توافق شانگهای باز می‌شود عملا تحریم شده است. به آن پایان دهد تهدید نظامی ملتی که اراده خود را برای سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و انهدام پایگاه اشغالی عین الاسد نشان داده نیز شوخی است و خود عاملان و فرماندهان به خوبی از اقبال آن سخنان آگاه هستند و فقط برای خوشحالی صهیونیست ها این حرف ها را می زنند.

– آژانس بین المللی انرژی اتمی با توجه به ساختار و ماهیت خود وظایف مشخص و مشخصی دارد که بدون توجه به فشار قدرت های بزرگ باید آنها را انجام دهد. اینکه ادعاهای جدید و بی‌اساس در آستانه مذاکرات که عموماً توسط صهیونیست‌ها تلقین می‌شود و بر سر میز مذاکره به ایران فشار می‌آورند، می‌تواند مشروعیت یک نهاد بین‌المللی و کارکرد اصلی آن را در میدان تضعیف کند. تجربه نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطحی تسلیم جاسوسی و فشار نمی شود و تنها منطق و عمل متقابل را بر خلاف منطق خود می پذیرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید تلاش کند تا واحدهای غیرمسئول را در قبال فعالیت‌های بسیار مشکوک و مخرب هسته‌ای خود پاسخگو باشد و حداقل به افشاگری‌های آقای موردخای وانونو توجیه و پاسخ روشن دهد، نه اینکه دائماً با یک عضو مقابله کند و در ایجاد موارد جدید شفاف باشد. ابهامات و تعهدات به این ترتیب، همه مردم در دنیای امن تر و صلح آمیزتر زندگی خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید